SKTK „AUTSAJDER” – Aktualności

25-26.03.2017r – WYPRAWA W PIENINY

Nareszcie jedziemy gdzieś poza „Nasze Góry”.  Tym razem: Pieniny. Przepiękne skałkowe trasy i wciąż zachwycający Przełom Dunajca. Wystartowaliśmy z Jaworek, wąwozem Homole dotarliśmy do najwyższego szczytu Pienin: Wysoką, dalej granią przez Palenicę znaną ze stoku narciarskiego, Orlicę do Szczawnicy. Następnego dnia zdobyliśmy Sokolicę, Czertezik, Trzy Korony i ubłoceni ale z radością w sercu i uśmiechem na twarzy dotarliśmy do Krościenka. Następna wyprawa już w czerwcu!

04.03.2017r – SZUKANIE WIOSNY

Zima w tym roku baaardzo nam dokucza. Z utęsknieniem czekamy na mocne promienie słońca, by móc położyć się na szlaku, na ciepłej trawie i przyglądać się kwitnącej naturze. Czekamy i czekamy, ale ciepełka nadal nie widać. Wyruszyliśmy więc poszukać Pani Wiosny. Może ukryła się gdzieś w lesie i czeka by ktoś ją wywołał.

25.02.2017r – RAJD ŁYSOGÓRSKI

Tym razem wybór padł na najważniejsze pasmo w Górach Świętokrzyskich, czyli Pasmo Łysogórskie. Dawno nas tam nie było. W zimowej scenerii wyruszyliśmy ze Św. Katarzyny i dalej obok kapliczki Św. Franciszka, przez gołoborza, najwyższy szczyt Łysicę, skałki m.in. Agaty, obok karczmy w Kakoninie dotarliśmy do Bielin.

09.12.2016r – RAJD MIKOŁAJKOWY

Św. Mikołaj od wielu lat zaprasza Autsajderowiczów na świętokrzyskie szlaki. Wybraliśmy Pasmo Tumlińskie i po raz drugi noc spędziliśmy w świetlicy wiejskiej w Jaworze. Po wędrówce czekało nas: „wielkie żarcie”, pogawędki o przeszłości Klubu i planach na przyszłość oraz nocne oglądanie filmów.

26.11.2016r – RAJD W PASMO KLONOWSKIE

Jedno z piękniejszych widokowo pasm w Górach Świętokrzyskich to Pasmo Klonowskie. Liczne trasy rowerowe i ciekawe szlaki piesze. My wybraliśmy druga opcję i powędrowaliśmy z Psar do Suchedniowa.

04.11.2016r – RAJD ZADUSZKOWY

Rajdy zaduszkowe to tradycja SKTK „Autsajder”. W okolicach Święta Wszystkich Świętych wyruszamy na nocną wędrówkę, upamiętniając miejsca ważne dla Polaków. W tym roku trasa rajdu przebiegała z Masłowa do Cedzyny. Przystankiem był cmentarz w Leszczynach,  gdzie zapaliliśmy znicze na grobie naszego absolwenta.

22.10.2016r – RAJD INTEGRACYJNY PIERWSZOKLASISTÓW

„Akcja naborowa” wśród uczniów klas pierwszych została przeprowadzona w październiku. Jej uhonorowaniem był rajd integracyjny. Planowaliśmy bieg na orientację, ale pogoda znów pokrzyżowała nasze zamiary. Skończyło się na kilkugodzinnym błotnym spacerku z Kielc do Jaworzni. Mamy nadzieję, ze to nie zniechęci naszych nowych członków.

23.09.2016r – OBCHODY -10-LECIA

Miejscowość Dębno, położona u podnóża Gór Świętokrzyskich stała się dla nas miejscem hucznych obchodów 10-lecia działalności. Wspomnienia przy ognisku, opowieści o przeżytych na szlakach przygodach, śpiewanie turystycznych piosenek w gronie starych i młodych członków. Oby takich chwil było więcej.

17-18.09.2016r  - TATRY

Kolejny, jedenasty rok działalności SKTK „Autsajder” rozpoczęliśmy wyprawą w Tatry. Uczniowie klas drugich, trzecich oraz absolwenci, niestety w strugach deszczu pokonywali szlaki wschodniej części naszych najwyższych gór. Rówień Waksmundzka, Gęsia Szyja, Doliny: Roztoki, Pięciu Stawów spowite w mgle pobudzały naszą wyobraźnię i mimo wszystko zachęcały do powrotu za rok.